• ورود
  • عضویت

شماره همراه یا ایمیل ضروری می باشد

رمز عبور ضروری می باشد

نام نمایشی ضروری می باشد

شماره همراه ضروری می باشد

رمز عبور ضروری می باشد

شماره همراه یا ایمیل ضروری می باشد
24 اسفند 1401

بهترین ست های ورزشی زنانه کدام اند؟

با اینکه که یکی از اصول بسیار مهم برای ایجاد انگیزه ی ورزش برای بانوان، انتخاب ست ورزشی زنانه مناسب می باشد. اما امروزه این لباس های اسپرت به غیر استفاده برای ورزش کردن، به عنوان یکی از آیتم های مد طرفداران بسیاری در بین اکثر افراد به دست آورده است. پس فرقی ندارد که شما از آن برای پیاده روی و ورزش در باشگاه استفاده می نمایید و یا هنگام رفتن به خرید و رانندگی برای راحتی بیشتر آن را به تن می کنید. این پوشاک در هر صورت جذابیت خاصی به تیپ و استایل شما می دهد. از این رو این البسه در بین افراد مختلف جامعه و با هر سلیقه ای، بسیار پرطرفدار می باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا بیشتر با این البسه پرطرفدار آشنا شوید.

سرگذشت ست های ورزشی زنانه

برای آشنایی با سرگذشت لباس های ورزشی ابتدا باید نگاهی به دنیای ورزش بیاندازیم. زیرا ورزش هم مانند تمام تحولات اجتماعی دیگر دارای تاریخچه بسیار مهمی می باشد.

طبق ادعای یکی از مورخان بزرگ به نام برنارد لوئیس ورزش های تیمی فراگیر امروزه، ابتدا از فرهنگ غرب آمده اند. در سال 95 john major که آن زمان نخست وزیر انگلیس بوده است، به طور عمومی اعلام می نماید که اکثر ورزش های بزرگ جهان اختراع ما می باشد. بعد از آن ورزش های تیمی سنتی ابتدا در انگلیس و سپس در امپراطوری های وابسته ظاهر شدند. سپس با پیشرفت روز به روز ورزش ها، ورزشکاران مختلف به فکر استفاده از لباس های ورزشی مناسب با آن فعالیت افتادند.

برای مثال بازیکنان برجسته ی ورزش تنیس با نام‌های Jane Régny  و  Suzanne Lenglen ، از اولین کسانی بودند که باعث پیدایش لباس‌ های راحت برای فعالیت‌ بانوان شدند. این دو فرد در اوایل قرن ۲۰ این سبک از لباس ها را طراحی و وارد دنیای مد نمودند. این لباس‌های تنیس ابتدا در کلوپ‌های کشوری استفاده می شدند. و همچنین در بین اشراف بسیار مطرح و مورد توجه بود. اما با گذشت زمان در دهه ۱۹۲۰ این سبک استایل ابتدا در بین دانشجویان، و سپس در قرارهای ملاقات‌ و کم کم در کل جامعه به عنوان یک استایل مورد استفاده قرار گرفت.

حضور این سبک ست ورزشی زنانه در سطح خیابان‌ها کمک بزرگی به ایده پردازی برند های مختلف به خصوص برند Fred Perry نمود. و بعد از آن این سبک به استایل خیابانی یا همان street fashion معروف شد و بین برند های مختلف حرفی برای گفتن داشت. و اینگونه بود که رفته رفته ورزش و لباس های ورزشی جایگاه مهمی در جوامع مختلف پیدا نمودند.

انتخاب صحیح البسه ورزشی برای استایل های مختلف

امروزه با پیشرفت صنعت مد و پشاک، ست های ورزشی زنانه در انواع مختلفی تولید و عرضه می گردند. پس اگر قصد خرید این البسه را دارید، برای انتخاب درست، بهتر است یکسری نکات را در نظر بگیرید. برای مثال همه ی ما می دانیم که چه در خرید لباس های اسپرت و چه مجلسی، جنس پارچه یکی از گزینه های مهم برای انتخاب آن لباس می باشد. اما نکات ریز تری نیز وجود دارد، که شما در انتخاب بهتر یاری می نماید.

مثلا اگر شما فردیدارای استایلی پر و یا کمی چاق می باشید، و دوست دارید که کمی لاغر تر به نظر برسید، هنگام خرید ست ورزشی باید از ست های همرنگ و ساده استفاده نمایید. این سبک شامل لباس های بدون طرح و رنگ های تیره و خنثی مانند: سورمه ای، طوسی و… استفاده نمایید. در بین لباس های طرح دار هم لباس های راه راه عمودی باعث لاغری فرم بدن شما می شود. پس می توانید از آن نیز در استایل ورزشی خود استفاده نمایید. اما برای افراد لاغر دقیقا برعکس می باشد و استفاده از لباس های ورزشی با راه راه عمودی در ظاهر خیلی جالب به نظر نمی رسد، زیرا باعث لاغر تر نشان دادن آن ها می شود.

توجه به فرم بدن و استایل در انتخاب ست ورزشی از نکات قابل توجه می باشد. ضمنا در نظر داشته باشید سادگی همیشه جایگاه ویژه ای در دنیای مد داشته است و مناسب برای تمام استایل ها می باشد.

انواع ست ورزشی زنانه و نحوه پوشیدن آن ها با یکدیگر

به طور کلی ست های ورزشی شامل: سوییشرت، شلوار و شلوارک گرمکن، تیشرت و بلوز، نیم تنه و تاپ و انواع لگ ها برای تمامی بانوان و آقایان می باشد. افراد مختلف با توجه به محیط و فعالیت خود می توانند هر کدام از آن را خریداری و استفاده نمایند. برای مثال ست ورزشی زنانه سوییشرت و شلوار بیشترین کاربرد را در بین اکثر بانوان دارد. زیرا این لباس ضمن استفاده بعد از باشگاه برای گرم نگه داشتن بدن شما، برای خرید پیاده روی روزانه و یا رانندگی نیز بسیار راحت و مناسب است.

ست نمودن دیگر انواع این لباس ها به صورت های مختلف امکان پذیر است. شما می‌توانید یک نیم تنه یا تاپ را شلوارک، شلوار و همچنین لگ ورزشی ست نمایید. ورزش در خانه و باشگاه با استفاده از این لباس ها انگیزه ی شما را چند برابر می نماید. توجه نمایید که ست های مختلف نقش مهمی در فرم دهی بدن همه ی افراد به خصوص بانوان دارد.

بیشتر بدانید: اصول صحیح ست کردن لباس زنانه

جمع بندی

حال که با ست های ورزشی زنانه و اهمیت آن ها آشنا شدید، می دانید که وجود حداقل یک دست از این البسه در کمد هر بانویی الزامی است. زیرا این لباس های بسیار کاربردی می باشند. و در مکان و موقعیت های مختلف ضمن زیبایی، راحتی خاصی را برای شما به ارمغان می آورند.

مجموعه خانه شلوار، بزرگترین فروشگاه انواع لباس های زنانه رسمی، نیمه رسمی و اسپرت می باشد. هر یک از شما بانوان عزیز با سلایق مختلف، می توانید لباس مورد علاقه خود را از این مجموعه انتخاب و خریداری نمایید. پس اگ قصد خرید لباس زنانه از نوع ورزشی و یا حتی غیر ورزشی را دارید، کافی است به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید. و از طرح و مدل های متنوع فروشگاه خانه شلوار بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *